Thursday, June 4, 2009

Esok

Adakah esok ada lg ruang utk aku bernafas di atas bumi ini?
Jiwa kosong, murung, x henti2 meraung
Ingin aku bebas, bebas seperti burung
Balairung2 tetap menanti aku di sana
Debu2 pasir menyorok di celah2 jendela
Kata2 azimat tak lg berguna
Aku menepis segala bayang2 duka dan gembira
Bagaikan layang2 terputus talinya
Aku gumam..
Merintih, sedih, tersisih
Sepi.. Sesepi gunung berapi diwaktu mati
Kala siang menjemput mentari
Aku hilang dimamah api
Sendiri..
Kemana kau pergi wahai pelari? Berlari2 di padang sendiri. Bagai tiada arah lagi
Apa yang engkau cari wahai pencari?
Apa kau jumpa wahai penjumpa?
Bilang saja esok tiada buat kita!
Mengapa esok? Mengapa tidak hari ini, semalam atau tulat?
Kata2 pujangga tidak lagi kedengaran di angkasa raya
Melodi2 cinta tidak lagi diperdengar di waktu2 adanya
Esok juga yang telah engkau pinta
Esok juga...

No comments: