Tuesday, March 23, 2010

Betapa..

Aku duduk dekat dengan kau
telalu dekat
Tapi sepertinya aku merasa kita terlalu jauh
Asing.

Hujan yang tadi nya renyai-renyai mula tampak lebat.
Aku diam
Engkau juga diam
Masing-masing bisu menghirup aroma teh O ais masing-masing

Terlalu jauh kita termenung
Walhal memikirkan kisah semalam

Semalam..

Ya, hal semalam
Tercarik hati aku dibuatnya
Lukanya terlalu dalam walau aku tidak menampakkan
Hanya senyum yang mampu aku hulurkan

Mungkin kau fikir aku suka, gembira, puas
Aku tidak sayang..
Tidak!

Luka-luka di muka bersih mu itu menerobos setiap inci hatiku
Kau fikir aku sangat suka melihat muka mu sebegitu?
Aku tidak sayang.
Tidak!

Jika dapat diputarkan dunia
Aku mahu terus pergi dari hidupmu
Biar masa setahun yang lalu itu aku hirup sepuasnya
walau aku tahu aku memang tidak puas selayaknya

Tidak mampu aku ungkapkan dengan kata-kata
Betapa aku terlalu mendambakan diri kau
Betapa aku terlalu memuja engkau
Betapa aku terlalu mengagungkan engkau..

Ah.

Terlalu benci dengan perkataan 'kalau'..
Benci!

1 comment:

Anonymous said...

kalau. kalau aku ada itu. kalau aku ada ni.

kalau
heh.

aku letih juga dgn kalau